Hodnotné sdělení

Obsah sdělení musí být pro příjemce hodnotný, jednoduše dostupný a pravdivý. Základní sdělení musí být co nejlépe čitelné na všech zařízeních bez nutnosti načítání obrázků. U obchodních sdělení je chyba, pokud použijete vloženou přílohu a to v jakémkoliv formátu. Na soubory z e-mailu vždy pouze odkazujte.

Vytvářejte takové e-maily, jaké chcete sami dostávat. Nebo ještě lépe - vytvářejte takové e-maily, které by chtěla dostávat vaše matka. Zapomeňte na strohý e-mail s odkazováním příjemce na přílohu, kde se konečně může dočíst, co mu to chcete sdělit. E-mail typu “Dobrý den, vše naleznete v přiloženém pdf” příjemci vůbec nemusí dorazit kvůli limitům poštovního klienta a především má nulový efekt. Zbytečně tak plýtváte svým časem, energií i firemními prostředky.

49 % příjemců se odhlásí kvůli nerelevantnímu obsahu!

Do e-mailového sdělení pište pouze to, co je pravda. Nemystifikujte příjemce, protože se to vždy obrátí proti vám. Zapomeňte na matoucí, nepřesné či dokonce lživé ceny či údaje. Buďte si jistí, že to příjemce pozná. Ano, je možné, že na takový e-mail zareaguje, ale bude to poprvé a naposledy. Udržte sdělení srozumitelné a čitelné jak v HTML formátu, tak v prosté textové verzi, na počítači i na mobilu. Buďte nápadití, okouzlete příjemce svou originalitou – ať na první pohled pozná, že mu píšete právě VY - jeho oblíbená značka.

Zapojte svou firemní identitu i do svých e-mailových kampaní. Nemusí jít výhradně jen o vzhled. Může to být jedinečný styl vašich firemních textů, specifická forma nabídek i určitá přidaná hodnota, kterou příjemci od vašich zpráv očekávají.

Nezapomínejte u obrázků používat alternativní popisky, které se zobrazují při jejich nenačtení. A s obrázky zkuste celkově šetřit, protože vše podstatné musí fungovat bez nich. Ani to nepřehánějte s formátováním textů, protože méně je někdy více - a ChAoS vÁm NiKdO čísT nEbUdE.

Tušili jste, že až 45 % příjemců nevidí obrázky při prvním načtení e-mailu ve své e-mailové schránce a 27 % je okamžitě maže?

Mohou za to nejpoužívanější aplikace pro příjem e-mailů. Ve svém výchozím nastavení mají totiž zobrazování obrázků (tj. fotek, grafických prvků, log atd.) zablokováno. Navíc se celá situace komplikuje kvůli používání mobilních telefonů, na kterých je v ČR otevřeno až 50 % všech e-mailů. E-mailingy s obrázky jsou na mobilech špatně čitelné, většinou nejsou responzivní a užírají vašim zákazníkům podstatnou část datových balíčků. Čtení e-mailů v mobilu tak vzhledem k FUP českých operátorů může vyústit v nepříjemné překvapení. Vždy proto vytvářejte newsletter tak, aby měl přínos hlavně pro příjemce.

I proto již mnoho e-mailových služeb penalizuje e-mailové zprávy, které jsou tvořeny čistě obrázky. Tyto zprávy totiž mají pro příjemce výrazně nižší hodnotu a kladou na něj mnohem vyšší nároky. Takové kampaně pak mají ze své podstaty nižší relevanci, neboť možnosti jejich personalizace jsou omezené. Nejen že jsou "letákové" kampaně přítěží pro příjemce i infrastrukturu, ale jsou i vysoce náročné a nákladné na přípravu.

Nezapomeňte: jak chcete něco prodat, když dáte jedinečnou nabídku do obrázku, který zákazník nevidí a tím pádem ani nebude klikat?