Best-practice

Jak správně získat souhlas

Spousta marketérů se žene za co největší databází (a někdy skoro za každou cenu). Přitom velikost databáze není to, co rozhoduje o úspěchu vašeho e-mail marketingu. Důležitá je angažovanost uživatelů. K čemu jsou vám v databázi lidi, kteří v životě neotevřou ani jediný e-mail? Za ty jenom platíte a nic od nich nezískáváte (dokonce ani data).

Jak na souhlas podle GDPR

Je získání souhlasu od návštěvníků webových stránek či zákazníků pomocí přihlašovacích formulářů opravdu tak složité jak se často říká?

Navažte vztah pomocí uvítacího e-mailu

Vzpomeňte si na nějaké první rande. Velká příprava. Vše musí být perfektní. Chcete se ukázat v co možná nejlepším světle. Svůj protějšek chcete zaujmout, hlavně nezklamat. A tenhle seznamovací rituál je přesně welcome e-mail. Může to být začátek krásného vztahu s někým, kdo se v budoucnu může stát vaším oddaným zákazníkem.

Odhlašujte neangažované zákazníky

Dosud jste udělali všechno správně - získali jste nový kontakt a díky welcome procesu navázali e-mailový vztah se zákazníkem. Vše vypadá růžově a začínáme mu tak posílat pravidelné newslettery, které vždy otevře a pravidelně klikne na nějaký odkaz. Bohužel takhle to nefunguje. Část kontaktů nikdy neotevře žádný e-mail, takže někdy vůbec nestačíme udělat první dojem welcome e-mailem.

Opravdu máte odhlašování pod kontrolou?

Poměrně často se potýkám s tím, že marketéři nemají povědomí o tom, jak přesně má fungovat odhlášení uživatelů z newsletterů. Bohužel neméně často narážíme i na chybějící znalosti v jejich IT odděleních, což pak komplikuje to, jak se mají nesouhlasy správně synchronizovat s jejich interními systémy.

Designujte e-maily správně

Grafický design newsletterů je něco, čemu se nelze vyhnout, nějak to prostě vypadat musí. Proto je lepší to rovnou udělat správně. Design totiž ovlivňuje nejen celkový dojem ze samotného newsletteru, ale také doručitelnost a hlavně pak konverze.

Posílejte “tak akorát”

Zpomalte a zamyslete se. Je nutné zahrnout vaše zákazníky vaším e-mailingem jako trávník sněhem ze sněžného děla? Není profesionálnější uvažovat o každém zákazníkovi zvlášť?

SPF - Sender policy framework

Technologie pro autorizaci IP adres, jež jsou oprávněné odesílat zprávy jménem domény, nejsou žádnou novinkou, ale jejich nasazení se u mnoha firem stále potýká s mýty a neznalostí správců. Pokusíme se vysvětlit nejdůležitější pravidla pro správné nasazení SPF záznamů.

DKIM - DomainKeys Identified Mail

DKIM je technologie digitálního podpisu e-mailových zpráv. Slouží jak k identifikaci podepisujícího, tak i autentičnosti zprávy, tzn. že nedošlo při přenosu ke změně zprávy. Podpisy jsou také jedním z prvků na které se váže reputace odesílatele.

DMARC - Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance

DMARC staví na technologiích SPF a DKIM a poskytuje nadstavbu, která umožňuje tyto dvě technologie provázat za účelem ochrany domén a značek proti jejich zneužití třetími stranami.

One-click Unsubscribe

Stejně jako existují pravidla a technologie pro přihlašování příjemců a získání jejich souhlasu, existují i metody pro jejich odhlášení. Jednou z nejnovějších metod pro poskytnutí jednoduchého způsobu odhlášení je tzv. One-click unsubscribe.

Doporučení pro implementaci na straně správce osobních údajů

Níže uvádíme doporučení pro správce osobních údajů (tj. podnikatele) k implementaci v oblasti ochrany osobních údajů a ochrany subjektů údajů (tj. jeho zákazníků) před nevyžádanými obchodními sděleními na jejich straně.

BIMI - Brand Indicators for Message Identification

Svět e-mailu je plný zkratek - počínaje MTA a MUA, přes SMTP, SPF, DKIM až po DMARC, ARC, ARF, nebo DSN, ale většina z nich nemusí marketéry zajímat. BIMI je však zkratka, kterou by měl znát každý marketér. Znamená totiž Brand Indicators for Message Identification.

Chcete být stále v obraze?