Pravidla pro odesílatele
- Obchodní sdělení je možné posílat pouze příjemcům, od kterých máte ověřený a prokazatelný souhlas (tzv. double-opt-in), nebo existujícím zákazníkům. Kvalitní a udržovaná databáze kontaktů je klíčem k úspěchu.
- Příjemce musí mít jednoduchou možnost okamžitého odhlášení pomocí odkazu v e-mailové zprávě. Požadavek na odhlášení musí být okamžitě zpracován a příjemci již nesmí být odesílána žádná další obchodní sdělení.
- Odesílatel má podle zákona povinnost se ve zprávě identifikovat názvem společnosti, IČ a uvést kontaktní informace. Adresa použitá pro odesílání i pro příjem odpovědí musí být plně funkční a pod kontrolou odesílatele. Pro odesílání není přípustné používat nefunkční e-mailové adresy nebo e-mailové adresy z freemailových služeb (Seznam.cz, Centrum.cz, Gmail.com, atd.).
- Aby e-maily nekončily ve spamu, měly by splňovat technické požadavky, a to jak podle současných standardů, tak i aktuálních best practices. Mezi základní věci dnes patří DKIM podpis, validní SPF, korektní list-unsubscribe hlavičky a registrace do FBL. Nic vám to neříká? Čtěte dál a pochopíte.
- Předmět zprávy nesmí být psaný VELKÝMI PÍSMENY, nesmí být matoucí a musí obsahovat jasnou informaci o obsahu. Omezte použití speciálních znaků (smajlíků, šipek, atp.) a snažte se být struční.
- Obsah sdělení musí být pro příjemce hodnotný, jednoduše dostupný a pravdivý. Základní sdělení musí být co nejlépe čitelné na všech zařízeních bez nutnosti načítání obrázků. U obchodních sdělení je chyba, pokud použijete vloženou přílohu a to v jakémkoliv formátu. Na soubory z e-mailu vždy pouze odkazujte.
- Odkazy ve zprávách musí být pro příjemce funkční a prokliknutelné. Nesmí být ve zprávě zapsané v textové podobě.
- Posílejte e-maily jen tehdy, když máte co říct. Frekvence zasílání zpráv by měla respektovat nejen zájmy odesílatele, ale především zájmy příjemce. Pokud příjemce nereaguje, omezte frekvenci.
- V rámci správné “hygieny” databáze je potřeba nefunkční adresy příjemců pravidelně odstraňovat. V případě dočasných chyb (např. plná schránka) je přípustné opakovat zasílání. Ovšem u trvale nedostupných adres je nutné adresy vyřadit z databáze příjemců.
- E-mail marketing je nástroj pro posílení vztahu se zákazníkem. O příjemce je potřeba pečovat a klást ho na první místo.