Práva příjemců
- Příjemce musí odesílateli poskytnout nejprve souhlas se zasíláním obchodních sdělení, nebo být s odesílatelem v předchozím obchodním vztahu. Za těchto podmínek mu odesílatel smí zaslat obchodní sdělení. Souhlas je ze své podstaty nepřenositelný a není možné ho koupit ani prodat.
- Příjemce má ze zákona právo kdykoliv odebrat udělený souhlas se zasíláním obchodních sdělení, a to jednoduchým a bezpodmínečným způsobem.
- Aby firma mohla uchovávat osobní údaje, musí od uživatele získat souhlas s jeho zpracováním. Uživatel pak dává souhlas s jejich užitím správci osobních údajů i třetím stranám (zpracovatelům). To však neznamená, že třetí strany mohou s údaji libovolně nakládat. Mohou je pouze na základě pověření a zadání správce zpracovávat. Klasickým příkladem třetí strany je poskytovatel nástroje pro e-mail marketing, který správce osobních údajů používá k odesílání kampaní.
- Příjemce má právo vyžádat si u správce jeho osobních údajů jejich vymazání. Tuto novou úpravu přinese od roku 2018 regulace GDPR (General Data Protection Regulation), která umožní každému jedinci, aby si vyžádal kompletní výmaz své “minulosti” u jakéhokoli správce osobních údajů.