Předmět zprávy

Předmět zprávy nesmí být psaný VELKÝMI PÍSMENY, nesmí být matoucí a musí obsahovat jasnou informaci o obsahu. Omezte použití speciálních znaků (smajlíků, šipek, atp.) a snažte se být struční.

Předmět si zaslouží maximální pozornost. Přemýšlejte nad ním, zkoušejte různé možnosti, testujte ho. Předmět zprávy je po adrese odesílatele hned druhá nejdůležitější věc, na kterou se zákazník zaměří. Je to klíčový prvek ovlivňující jeho rozhodnutí, zda vaši zprávu otevře nebo ne. Je to hlavní titulek vašich novin.

Měl by být stručný, jasný a dostatečně atraktivní. Statistiky chování příjemců jasně ukazují, že největší úspěšnosti dosahují krátké předměty. Snažte se, aby předmět kopíroval běžnou komunikaci, zvýšíte tím pravděpodobnost, že příjemce vaši zprávu otevře.

Naopak nevhodný předmět je ten, který obsahuje různé smajlíky a piktogramy. Krátkodobě a jednorázově může takové zvýraznění předmětu vyvolat vyšší míru otevření zpráv, ale dlouhodobě vede k vyšší penalizaci a propadu zájmu příjemců. Navíc na mnoha zařízeních se tyto značky nezobrazí, zobrazí se špatně, nebo vynikají mezi ostatními e-maily tak výrazně, že to vyvolává negativní reakce příjemců.

V předmětu zprávy nepoužívejte pouze velká písmena (NÁŠ NEWSLETTER) a nepoužívejte otazník či vykřičník v jednom předmětu (Chcete? Máme!). Příjemce tím ani zdaleka neupoutáte. Kdo chce, aby na něj někdo KŘIČEL? Navíc jako bonus dostanete velkou penalizaci antispamovými filtry. Rovněž zapomeňte na nic neříkající předmět. Potřebujete přece příjemce nalákat, aby váš e-mail otevřeli.

Pre-header

Vedle předmětu je důležitý i tzv. pre-header. Je to první věta z newsletteru, která se zobrazí vedle předmětu nebo pod ním (záleží na e-mailovém klientovi). Je to dalších cca 80 znaků, které můžete použít, abyste přesvědčili zákazníka k otevření vašeho newsletteru.

Nejčastější chybou bývá, že se tam objeví věta “Pokud se vám newsletter nezobrazil správně, klikněte sem”. To jednak říká, že neumíte newsletter udělat tak, aby se zobrazil správně a druhak se připravujete o možnost rozšířit předmět o další informace, které by přesvědčily zákazníka k otevření.