Transparentní odesílatel

Odesílatel má podle zákona povinnost se ve zprávě identifikovat názvem společnosti, IČ a uvést kontaktní informace. Adresa použitá pro odesílání i pro příjem odpovědí musí být plně funkční a pod kontrolou odesílatele. Pro odesílání není přípustné používat nefunkční e-mailové adresy nebo e-mailové adresy z freemailových služeb (Seznam.cz, Centrum.cz, Gmail.com, atd.).

72 % příjemců se nejprve podívá na odesílatele zprávy!

Zapomeňte na rozesílání z freemailové adresy (např. jan.vzorek@seznam.cz). Antispamové filtry by vás automaticky a zbytečně penalizovaly. E-mail marketing je o komunikaci se zákazníkem a posilování důvěry ve vaši značku a e-mail je důležitou součástí vaší značky.

Pokud jste si ještě pro svou firmu nezřídili vlastní doménu, nebo ji nepoužíváte pro e-maily, tak je nejvyšší čas to udělat. Jen nad vlastní doménou můžete mít opravdovou kontrolu a zabránit zneužívání vaší značky. Navíc pro splnění technických požadavků poskytovatelů e-mailových služeb (Seznam.cz, Gmail.com atd.) je vlastní doména nutností a forma ochrany domény má čím dále tím větší vliv na vaši reputaci a doručitelnost vašich zpráv.

52 % příjemců považuje za spam zprávy, u kterých nezná odesílatele!

E-maily posílejte z vyhrazených adres - jednu adresu používejte pro účely marketingové komunikace (newslettery, promo nabídky atd.) a druhou pro transakční zprávy (potvrzení objednávky, atd). Pokud chcete ještě víc oddělit vaši firemní komunikaci od marketingových zpráv a mít možnost delegovat celou problematiku nastavení na vašeho poskytovatele e-mail marketingového řešení, využijte k tomu subdoménu. To znamená, že místo news@firmicka.com použijete novinky@info.firmicka.com.

Nikdy nepoužívejte no-reply adresy. Nejen že je jejich použití penalizované, ale zároveň tím říkáte, že vám nezáleží na kontaktu se zákazníkem. E-mailový marketing je nástrojem pro budování vztahu se zákazníkem, a tak musí mít příjemce vždy možnost odpovědi.

Zákon o elektronické komunikaci říká, že zpráva musí obsahovat identifikaci odesílatele. To znamená název společnosti, IČ a kontakty, na které se příjemce může obracet a adresa příjemce, na kterou bylo sdělení odesláno. V případě, že obchodní sdělení obsahuje ceny, pak je nutné uvést i zda se jedná o ceny bez DPH či s DPH a výše DPH.