Čím otevírají Češi e-maily a kde?
Podívali jsme se na zub českému trhu a analyzovali data o tom, kde mají čeští příjemci schránky a jaké používají e-mailové klienty pro čtení vašich zpráv.
K analýze byly použity data z B2C kampaní v českém jazyce odesílané ze systému Mailkit. Samozřejmě se tyto hodnoty mohou lišit v závislosti na vaší cílové skupině - proto se raději podívejte, jak se chovají vaši zákazníci (např. se určitě liší B2B a B2C).
Říkáte si: "Ale moment, Seznam má mít přece dominantní podíl, jak to, že má jen 45 %?" A máte pravdu. Výše uvedený graf ukazuje, kolik % lidí si čte e-maily prostřednictvím jejich webového rozhraní. Když se podíváme na to, jaké jsou cílové domény, tak už to vypadá pro Seznam úplně jinak.
Ještě o něco zajímavější je pohled podle skutečných poskytovatelů. Např. seznam.cz a email.cz jsou jen jiné domény Seznamu. U Gmailu a jeho G Suite je to ještě o něco složitější, protože spousta běžných domén ve finále končí na serverech Google. Proto jsme udělali ještě tento pohled, který ukazuje podíl skutečných poskytovatelů e-mailů, bez ohledu na doménu.
Až se tedy budete zabývat přípravou vaší příští kampaně a váš nadřízený vám bude říkat, že chce ať tam "hodíte leták, co šel do tisku", ukažte mu tyto grafy jako argument. Nejen že je to v rozporu s best-practice a Seznam, Google, Outlook, Hotmail i Yahoo za celoobrázkové e-maily penalizují, ale bude to mít i nemalý dopad na úspěšnost vašich kampaní.
Abychom ukojili i ty z vás, kteří touží po větších detailech, tak pro vás máme i podrobný rozpis těch hlavních údajů. Data pro cílové domény a provozovatele jsou uvedena pro prvních 100 největších domén / poskytovatelů (pro každého zvlášť).
|
|
|